Loopjongens.nl wil profiteren van lange levertijd IKEA

Met de lancering van een eigen webwinkel is IKEA vorige week de 'concurrentie' aangegaan met Loopjongens.nl.
Dat initiatief bezorgt namelijk sinds februari producten uit de IKEA-winkel bij mensen thuis. Hoewel IKEA sinds vorige week eindelijk een eigen webshop heeft gelanceerd, verwacht Loopjongens.nl dat zijn rol niet is uitgespeeld.

De bezorgdienst heeft namelijk direct de prijzen aangepast, waarmee het bij bestellingen boven de tweehonderd kilo goedkoper is dan de meubelzaak zelf, laat een woordvoerder weten tegenover RetailNews. Loopjongens.nl wil echter vooral profiteren van de lange levertijd bij de 'concurrent'. IKEA bezorgt bestellingen binnen negen tot elf werkdagen, omdat het volgens de woordvoerder moet wachten op vrachtwagens uit Dortmund. De bezorgdienst uit Amsterdam haalt de bestellingen daarentegen rechtstreeks uit de winkel.

IKEA beaamt dat online bestellingen vanuit het centrale distributiemagazijn in Dortmund gehaald worden. De voorraden van een van de twaalf Nederlandse winkels blijven daarmee onaangetast, zegt de woordvoerster. De meubelketen beseft dat de consument doorgaans graag binnen 24 uur de bestelling ontvangt, maar denkt dat er voor meubels 'andere verwachtingen' gelden.

De winkelketen heeft verder weinig bezwaren tegen personal shoppers als Loopjongens.nl. Zolang ze de merkrechten en het geestelijk eigendom van IKEA maar respecteren, stelt de woordvoerster. Daarnaast wijst ze erop dat het transport via de meubelketen verzekerd is en er na de bezorging een beroep kan worden gedaan op de omruilgarantie. Bovenal blijkt uit de eerste resultaten van de webwinkel dat de consumenten de weg naar de website van IKEA goed kunnen vinden, zegt zij.

Mede daarom wil Loopjongens.nl op korte termijn uitbreiden met het assortiment van meer winkels. Concrete voorbeelden kan de woordvoerder niet noemen, maar Loopjongens.nl wil zich ook op tuincentra en bouwmarkten richten. In die branches is het online kanaal namelijk ook niet volledig ontwikkeld, stelt hij. "Uiteindelijk willen we zo uitgroeien tot een one stop store voor online consumenten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!