Discounters bieden kansen voor A-merken

A-merken hebben momenteel weinig te verwachten van de servicesupers, maar bij de discounters liggen er kansen. Dat blijkt uit onderzoek van IRI Nederland, dat de nieuwe onderzoeksmethode Shopper Insights heeft toegepast. Hierbij worden klanten geinterviewd nadat ze hun aankopen hebben gedaan. Daarbij wordt onder meer gevraagd welk assortiment zij wel en welk assortiment zij niet bij de betreffende discounter kopen en waarom. Het blijkt dat klanten meer bij de discounter zouden kopen als er meer merken zouden worden verkocht en en het aanbod groter zou zijn. Consumenten gaan vooral voor bepaalde categorieen naar de discounter. Ook zijn er producten die zowel bij de discounter als bij de supermarkt worden gekocht. Hier moet de super oppassen, want zij kunnen `zwevende` klanten kwijt raken. Een voorbeeld hierbij is suikerwerk, waarvoor de consument goed terecht kan bij de discounter. Er zijn ook categorieen die de consument niet bij een discounter vindt horen. Een daarvan is diervoeding. Het onderzoek wijst verder onder meer uit dat de discountklant eerst let op prijs, dan op kwaliteit en daarna op merk. Daarbij worden de Aldi-merken van bier, wasmiddel en vruchtensappen inmiddels ook als merk ervaren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!