Turkse fastfoodketen wil vijftig Nederlandse vestigingen

De Turkse fastfoodketen Simit Sarayi wil binnen twee jaar vijftig vestigingen in Nederland hebben. Nu heeft het 'broodjespaleis' nog zes vestigingen, nadat het in 2010 een eerste vestiging in Den Haag opende.

De keten wil uitbreiden in Nederland, omdat Turkije ondertussen vol staat, zegt de Amsterdamse ondernemer Erkan Lale. Het concept werd daar in 2001 gelanceerd en groeide uit tot een keten van ruim driehonderd vestigingen. "Egypte, Marokko, Amerika en Europa, dat zijn de markten waar we ons op gaan richten de komende tijd", zegt hij.

In Amsterdam wordt de keten weleens vergeleken met Bakker Bart. Onterecht, vindt Lale. "Wij zijn chiquer en hebben een groter assortiment." Simit Sarayi heeft daarbij als enige in Nederland de echte Turkse smaak, stelt hij. Het typische Turkse brood en gebak wordt namelijk diepgevroren ingevlogen uit Turkije.

In Nederland worden de broodjes afgebakken nadat er nog wat eigeel en sesampitten overheen zijn gegaan. Dat scheelt de keten namelijk in kosten, beaamt Lale. Waar nu alleen nog ontbijt en lunch geserveerd wordt, kunnen klanten binnenkort bij Simit Sarayi ook terecht voor een avondmaaltijd. Twee Turkse koks hebben daarvoor een selectie van ongeveer twintig gerechten gemaakt die in Den Haag geprepareerd worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!