'Dertig procent checkt ieder uur zijn telefoon'

Iets minder dan dertig procent van de Nederlanders kijkt ieder uur op zijn mobiele telefoon. Dat meldt Emerce op basis van een onderzoek van Multiscope. Vooral Facebook en WhatsApp zijn onmisbaar voor Nederlanders. Alleen zakenmensen kijken vaker naar hun e-mail. 

In het onderzoek werd onderscheid gemaakt in het mobiele gedrag onder elfhonderd respondenten. Zo valt 24 procent onder de ‘zekere zakenman’ die actief naar nieuwe apps zoekt en ieder uur zijn mobiel checkt. Een andere 24 procent wordt ‘afwachtende volger’ genoemd, die vooral tips van anderen opvolgt voor het downloaden van apps. Ook deze categorie checkt ieder uur zijn telefoon. Twintig procent van de respondenten wordt gekenmerkt als ‘traditionele beller’, die zijn telefoon slechts een paar keer per dag gebruikt. Verder zijn er nog de ‘impulsieve apper’, ‘sociale weetgraag’ en ‘jonge jolige’.

Afwachtende volgers schaffen het minst snel een app aan. Ze willen maar 1,60 euro betalen voor een applicatie en 54 procent van de afwachtende volgers downloadt liever gratis apps. Jonge joligen vinden de prijs van een app niet zo belangrijk en zijn bereid om maximaal 5,30 euro voor een applicatie te betalen. Gemiddeld willen Nederlanders hier maximaal 2,65 euro voor betalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!