Ahold heeft nog veel te doen

Gisteren maakte Ahold bekend dat de omzet in het tweede kwartaal van 2005 met 0,9% is gedaald naar 10,45 miljard euro. De supermarktactiviteiten waren goed voor een omzet van 6,96 miljard euro, een stijging van 1,3%. Groothandels waren goed voor 3,49 miljard euro, een daling van 4,9% ten opzichte van een jaar eerder. Ahold staat nog ver af van de 5% jaarlijkse omzetstijging die Moberg vanaf volgend jaar wil realiseren, maar een aantal ketens komt al in de buurt. In het tweede kwartaal boekte Albert Heijn bijvoorbeeld een omzet van 1,4 miljard euro, een stijging van 5,5%. Wordt alleen gekeken naar de identieke omzet, dan deed de keten het nog steeds goed: een stijging van 4,8%. Analisten geven aan dat Ahold zich nog flink zal moeten ontwikkelen als het vanaf 2006 jaarlijks de beoogde 5% omzetgroei wil behalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!