Aldi leert van fouten en lanceert luxe Aldi’s in UK
Gepubliceerd op 10 augustus 2005 om 00:00
De Duitse discounter Aldi gaat in Groot-Brittannië luxe supermarkten openen. Hiermee wil Aldi in het Verenigd Koninkrijk de concurrentie aangaan met de supermarktketens Sainsbury’s, Tesco en Asda. Met deze strategiewijziging is een investering van € 715 miljoen gemoeid. Aldi wil met deze nieuwe luxe supermarkten de meer vermogende consumenten aanspreken, aldus Tony Baines, inkoopdirecteur van Aldi in Groot-Brittannië, in een interview met het Britse vakblad The Grocer. Volgens Baines heeft Aldi op de Britse markt fouten gemaakt. Zo presteerde Aldi-dochter Trader Joe’s minder dan verwacht, omdat de Britse klanten luxere winkels prefereren boven het discount-sobere Trader Joe’s. De nieuwe luxe Aldi-winkels worden met tv-spotjes en met advertenties in glossy tijdschriften gepromoot met de slogan ‘Spend a little, live a lot’. Ook hierin wijkt Aldi dus af van haar reguliere promotie via dagbladadvertenties.
Reacties 0