Coffee Company brandt eigen bonen

Coffee Company opent 30 augustus een eigen branderij in Amsterdam. De koffieketen, dochteronderneming van D.E Master Blenders, brandt daar voortaan de bonen voor zijn eigen luxere koffies. Het branden van bonen voor de gewone espressokoffie blijft uitbesteed.

De branderij wordt tevens een proeflokaal voor eigen medewerkers en bezoekers. "De behoefte aan informatie over de koffie de ze drinken wordt bij onze klanten steeds groter", verklaart Stefan Swart van Coffee Company de stap in Het Parool. Met de opening van het proeflokaal volgt de keten het voorbeeld van bierbrouwerij 't IJ, dat de buurman van de branderij wordt. In totaal kan de koffieketen zeventigduizend kilo bonen branden.

Een deel van de zelfgebrande bonen wordt binnenkort ook te koop aangeboden in een eigen webwinkel. Wanneer die shop online gaat is echter nog niet bekend, laat een woordvoerster weten. Daarnaast onderzoekt Coffee Company nog de mogelijkheid om producten als filterdragers te verkopen.

De koffieketen beschikt momenteel over 33 vestigingen en opent nog deze maand een filiaal in Amsterdam. D.E Master Blenders beschikt daarnaast over twintig D.E Cafés in Nederland. Beide formules beschikken volgens Swart inmiddels over dezelfde aansturing, automatisering en inkoop. "Alleen aan de voorkant hebben ze een andere uitstraling."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!