Sinds de lancering van de webwinkel van IKEA heeft Loopjongens.nl het 'een factor vijf drukker gekregen'. Dat vertelt ondernemer Richard van der Linde aan Sprout. Het bedrijf, dat producten die je nog niet via een webshop kunt aanschaffen, haalt en bezorgt, ging in februari van start met het assortiment van IKEA. Hoewel de meubelketen inmiddels een eigen webshop heeft, blijft de interesse voor Loopjongens groeien.
“De komst van de online winkel van IKEA heeft de markt verruimd. Wij hanteren dezelfde of lagere bezorgkosten en leveren binnen een tot drie dagen. IKEA doet daar negen tot elf dagen over en biedt maar de helft van zijn assortiment aan. Zolang we zorgen dat we goed zichtbaar zijn in de buurt van alle uitingen die IKEA online doet, gaan we goed”, aldus Van der Linde. “Natuurlijk kan IKEA zijn prijzen verlagen en de levertijd inkorten, dus we moeten creatief en onderscheidend zien te blijven.”
Momenteel is Loopjongens aan het kijken naar de mogelijkheden om een voorraadsysteem aan te sluiten. Volgens Van der Linde is dat nogal een klus, dus moet het wel voldoende werk opleveren. “We zitten in een inventarisatiefase waarin we puzzelen op de volgende stap. Het is zoeken naar meer manieren om in behoefte van veel mensen te voorzien, zoals het opslaan van veel volume of het leveren van een grote bestelling op één dag.”
Eerder: Loopjongens.nl wil profiteren van lange levertijd IKEA
Reacties 0