Facebook-likes op de winkelvloer

De Fliike biedt winkeliers de mogelijkheid hun online betrokkenheid richting fans te tonen aan offline klanten. Het apparaat registreert via een wifi-verbinding nieuwe likes en geeft real time een update zodra er zich een nieuwe fan aandient.

De like-teller biedt volgens de Franse ontwerpers Smiirl extra marketingmogelijkheden, juist omdat het apparaat een like direct registreert. "Mensen vinden het leuk als hun like direct zichtbaar wordt op de teller. Ondertussen ontvangen ze voortaan jouw updates. Dat biedt mogelijkheden", meent het bureau.

Het apparaatje, waarvan er vooralsnog slechts vijfhonderd zijn gemaakt, is weer een voorbeeld van eenvoudige integratie van social media op de fysieke winkelvloer. Eerder kwam de Amerikaanse retailer Nordstrom met Pinterest-labels, waarmee het de meest gepinde items herkenbaar maakt voor haar klanten.

Lees ook: Nordstrom scoort met Pinterest

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!