Bruna steekt de komende jaren miljoenen in multichannel. Het grootste deel gaat naar de technische infrastructuur. Daarnaast wil de formule in boeken en kantoorartikelen het tweede kwartaal van 2014 een volledig vernieuwde website online hebben.
De tijd dat een winkel het goed deed als je die tussen 9 en 18 uur open was, is volgens Bruna-directeur Peter Brouwer echt voorbij. “Als merk moet je zorgen dat de klant je voortdurend op zijn netvlies heeft.” Niet alleen in de Bruna-winkels maar ook op andere platforms moeten klanten na invoering van de nieuwe strategie kunnen rekenen op optimale service.
Om dit te realiseren wordt nog dit jaar een nieuw systeem bij de winkelketen ingevoerd voor de automatische afhandeling van commerciële, logistieke, administratieve en financiële processen. Hiermee hoopt Bruna de positie op de huidige markten waar ze actief zijn verder uit te bouwen en tegelijkertijd om nieuwe markten te betreden.
Welke dat zijn wil directeur Peter Brouwer nog niet kwijt. Wel stelt hij tegenover RetailNews dat ook het assortiment flink wordt uitgebreid. “In fysieke winkels loop je nu tegen beperkingen en dat is straks niet meer het geval. Door middel van mediadragers breiden we ons assortiment in de fysieke winkels, maar ook online uit. Per winkel bekijken we wat voor technologie we daarvoor gaan inzetten.”
In RetailTrends 9 leest u een uitgebreid interview met algemeen directeur Peter Brouwer en commercieel directeur Johan Westerbeek van Bruna. Deze editie verschijnt half september. Klik hier voor een abonnement.
Reacties 0