Raamwerk introduceert interactieve etalages

Studenteninitiatief Raamwerk speelt met interactieve etalages in op de winkelleegstand. Het bedrijfje, opgericht door drie studenten van de Hogeschool van Amsterdam, installeert flatscreens en een kinect-sensor in de etalage van leegstaande panden. Voorbijgangers kunnen op een stip voor de etalage gaan staan om ‘even te gamen’ tijdens het winkelen.

“We geven het winkelend publiek hiermee een prettiger gevoel”, vertelt wethouder Frans Koster uit Beverwijk, waar Raamwerk met een pilot is gestart. Volgens de gemeente moeten ondernemers meer doen om het publiek de fysieke winkels weer in te krijgen. “Voor winkels waarvan de eigenaren achterover leunen en niets extra’s doen, zijn online voldoende alternatieven te vinden.”

Volgens Raamwerk zijn de mogelijkheden van de interactieve etalage breder dan alleen het aanbieden van games. “Behalve spellen kunnen de schermen ook worden gebruikt voor foto’s, filmpjes en reclame”, vertelt mede-oprichter Hesham Ayoub. “Denk bijvoorbeeld aan kortingsacties die winkeliers op de schermen kenbaar maken.”

Raamwerk installeert in september in Alphen aan den Rijn een tweede interactieve etalage.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!