'Consument haalt nauwelijks zijn recht'

Ruim zeventig procent van de Nederlanders heeft het afgelopen drie jaar problemen ondervonden met een product of dienst. Van deze groep onderneemt driekwart geen actie. Als belangrijkste reden wordt genoemd dat het te veel tijd kost en dat de kans op succes klein is. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder zo'n 1500 consumenten.

Van de dertig procent die wel een bezoek aan de winkel brengt of er een mail, brief of telefoontje aan waagt, haakt tachtig procent af als er niet gelijk een goede oplossing is. De belangenorganisatie stelt dat dit anders moet en start daarom met de campagne 'Haal je recht!.

De bond gaat onder meer retailers aanspreken het ongevraagd toezenden van producten of onredelijke voorwaarden.  “Als het nodig is, stappen we naar de rechter”, stelt directeur Bart Combée in een persbericht.

Met de campagne ‘Haal je recht!’ wil de Consumentenbond consumenten bewegen om meer voor hun rechten op te komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!