Internet belangrijkste afzetkanaal Nespresso

Nestlé verkoopt zijn Nespresso-koffie het vaakst via het online kanaal. 55 procent van de cups wordt afgenomen via internet. Dat meldt Twinklemagazine.nl op basis van een artikel van het Franse vakmedium WK Transport Logistique.

Fysieke winkels nemen 35 procent van de verkoop voor hun rekening, de resterende tien procent wordt afgezet via telefonische orders. Ongeveer tachtig procent van de verkopen is particulier, de rest is zakelijk.

De koffiecups van Nespresso zijn sinds de lancering alleen aan te schaffen bij het koffiemerk zelf. Steeds meer verkopen gaan via eigen Nespresso-winkels en shop-in-shops.

Nespresso is momenteel actief in vijftig landen en telt 270 zogeheten Nespresso Boutiques. In Nederland heeft het merk drie eigen winkels en vijf shop-in-shops.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!