De eigenaren van Groos Rotterdam, een miniwarenhuis dat alleen lokale producten en diensten voert, dromen van conceptstores in andere landen. Dit zeggen Tjeerd Hendriks en Joos Prins in De Telegraaf. “Een Groos in Antwerpen of Tokio met producten uit de steden zou ‘gers’ (tof) zijn”, aldus Hendriks.
Het miniwarenhuis aan de Schiekade voert alleen lokale producten en diensten. Groos betekent niet voor niets trots. “Het idee hierachter is dat Groos als luik fungeert omm lokaal talent onder de aandacht te brengen en om Rotterdam als stad nóg meer op de kaart te zetten”, vertelt Prins in De Telegraaf.
Het assortiment bestaat onder meer uit kunst, mode, design, boeken, delicatessen en lifestyle. Volgens Prins kloppen steeds vaker ontwerpers bij Groos aan voor een plek in de winkel. Daarbij moet hij vaak nee verkopen. De eigenaren hanteren drie criteria voor hun assortiment en dat zijn een Rotterdamse oorsprong, kwaliteit en variatie.
Groos neemt de producten van ontwerpers in bewaring en biedt ze zo een platform. Hierdoor heeft de conceptstore geen inkoopkosten. Als het product wordt verkocht dan krijgt de ontwerper een percentage van de verkoopprijs en Groos ook.
Reacties 0