Urban Outfitters boekt betere resultaten dan zijn concurrenten Abercrombie & Fitch en Aeropostale. De Amerikaanse fashionretailer noteerde over het tweede kwartaal een nettowinst van 76,4 miljoen dollar, tegen 61,3 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. Dit is een hogere winst dan verwacht.
Volgens de moderetailer voor tieners is de verbeterde winstgevendheid voor een groot deel toe te schrijven aan minder afprijzingen. Het concern verkocht meer producten voor de volle prijs en zag zijn omzet in het tweede kwartaal met twaalf procent stijgen naar 758,5 miljoen dollar. Daarnaast is de ‘trendy’ en ‘fashionable’ collectie van de keten naar eigen zeggen een belangrijke factor voor de goede cijfers.
In Nederland wil Urban Outfitters dit najaar een eerste winkel openen aan de Kalverstraat in Amsterdam. Om toekomstige klanten alvast te enthousiasmeren lanceerde de retailer een Facebook-pagina. De Nederlandse Urban Outfitters-pagina telt inmiddels 1120 leden.
Urban Outfitters groeit concurrentie voorbij
Gepubliceerd op 23 augustus 2013 om 00:00
Reacties 0