Modezaken kunnen beter op winkelgedrag mannen inspelen

Mannen winkelen anders dan vrouwen. Uit een retailonderzoek van de Britse psycholoog Tim Denisan blijkt dat als mannen en vrouwen samen winkelen zij na 72 minuten onherroepelijk ruzie hebben. Mannen willen best geld uitgeven, maar gaan daarbij vooral doelgericht te werk. Veel gemengde kledingzaken maken van deze kennis (nog) te weinig gebruik. Vooral mannen kunnen nog veel meer verleid worden. Bij de mannenmode ligt de uitdaging met name in het binnenhalen van een hoog bongemiddelde in weinig tijd. De ongedurige klant moet hierbij zo effectief mogelijk bediend worden, bijvoorbeeld door de mannenafdeling voor in de winkel te plaatsen of, bij meer verdiepingen, op de begane grond. Ook van belang is een duidelijke indeling en presentatie, waarbij alles goed zichtbaar is. Kunnen collecties op de vrouwenafdeling zowel op kleur, merk als stijl gepresenteerd worden, op de mannenafdeling is het beter om op (A-)merken en/of productgroepen te selecteren. Hoewel mannen van nature niet echt geinteresseerd zijn in accessoires en andere bijproducten, ligt hier voor winkels een omzetkans. Dassen, tassen, schoenen en andere items kunnen in de presentatie opgenomen worden. Ook kunnen accessoires in een vitrine bij de kassa geplaatst worden, een strategische plek die in vrouwenmodezaken vaak succesvol is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!