Traditionele retailers gaan ten onder aan e-commerce. Dat stelt LiL.nl-directeur en voormalig programmamaker Rob Muntz in Het Parool. De handel via zijn woonwebwinkel 'groeit vanzelf': dit jaar verwacht hij een omzetstijging van ruim zestig procent.
LiL.nl was vorig jaar goed voor 2,1 miljoen euro aan omzet uit de verkoop van onder meer Taiwanese dressboys en bureaustoelen. Voor dit jaar verwacht Muntz een omzet van 3,4 miljoen. De 'magische grens' van tien miljoen euro wil hij eind 2015 passeren. Tegen die tijd moet LiL.nl vooral een platform voor e-commerce zijn. Nu biedt de webshop tegen betaling al ruimte voor andere webshops en leveranciers.
Het geheim van Muntz' webwinkel is het aanbieden van succesnummers. Zo beschikt de website tegenwoordig ook aparte dierenafdeling, omdat dat 'geheide handel' is. Uitgangspunten van LiL.nl zijn verder het uitsluitend aanbieden van hardlopers, een kleine voorraad, goede spullen en een grote service. "Retourneren kost geld en kost je je klant. Gewoon ruilen, niet moeilijk doen, mails binnen tien minuten beantwoorden."
Reacties 0