Wehkamp: 'Kledingmerken veroorzaken retouren'

Het hoge percentage retouren in de fashionretail wordt deels veroorzaakt door wantrouwende kledingmerken. Zij weigeren immers de exacte maten van hun kleding door te geven, uit angst dat het wordt nagemaakt. Dat zegt Alexander van Slooten, marketingdirecteur van Wehkamp.nl.

Kledingmerken houden vast aan 'maten die variëren van ontwerper tot ontwerper', aldus Van Slooten. "De exacte centimeters of inches zijn moeilijk te verkrijgen." Werknemers van het online warenhuis meten kleding geregeld zelf op, om de informatie die de producent niet heeft gegeven, toch te verkrijgen.

Wehkamp.nl test momenteel een manier om het aantal retouren door dit probleem te verlagen. Wanneer een klant kleding met een bepaalde maat niet terugstuurt, onthoudt de webshop dat. Als hij de volgende keer dezelfde maat van een ander merk besteld, kan Wehkamp.nl hem bijvoorbeeld informeren dat de armlengte drie centimeter langer is dan van zijn vorige aankoop.

"Het is erg ingewikkeld, omdat we niet de exacte maten van elk product hebben", stelt Van Slooten. "Maar we zijn zeker op zoek naar manieren om klanten beter te adviseren over de maat die zij nodig hebben."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!