Supermarktketen MCD komt met een nieuwe generatie winkels. De eerste vernieuwde winkel opent zijn deuren half november in Sliedrecht, waarna het nieuwe concept wordt uitgerold naar andere vestigingen. Dat meldt Levensmiddelenkrant.
De afgelopen anderhalfjaar is er gewerkt aan het vernieuwde concept. MCD sleutelt al langer aan zijn formule. In 2010 veranderde de keten ook al het uiterlijk van de winkel. “In 2010 keken we vooral naar de verpakking van de winkel, nu hebben we meer naar de inhoud gekeken en de formule van binnenuit vernieuwd”, aldus Klaas Boon van groothandel Boon, de eigenaar van MCD.
Boon ontkent het gerucht dat de formulenaam verandert in Bonusmarkt, maar wil tevens niet bevestigen of de naam MCD gehandhaafd blijft. Hij laat weten dat in november alles vanzelf duidelijk wordt.
De autonome omzetgroei tot nu toe dit jaar van de MCD-winkels komt volgens Boon neer op vijf procent. Dit is meer dan de gemelde groei door verschillende marktonderzoekers.
MCD vernieuwt formule
Gepubliceerd op 5 september 2013 om 00:00
Reacties 0