Personal shopping service The Cloakroom heeft een showroom in Amsterdam geopend. Het nieuwe winkelconcept helpt zijn klanten met het uitkiezen van kledingstukken op basis van de antwoorden op een online quiz, het social media-profiel van de klant en een telefonisch consult of afspraak in de winkel.
“We zijn nog maar een paar maanden bezig en hebben een gemiddelde maandelijkse groei van tweehonderd procent. Klanten besteden gemiddeld zevenhonderd euro per bestelling; het gaat dus behoorlijk goed”, vertelt mede-oprichter Asbjørn Jørgensen. Per bestelling stuurt de styliste tien tot vijftien kledingstukken op. Hierbij wordt gekozen uit de merken Tiger of Sweden en GABBA. Inmiddels telt de wachtlijst van de onderneming zo’n honderd klanten.
The Cloakroom heeft geen personeel in de winkel en heeft zijn back office volledig geautomatiseerd door middel van een CRM-systeem. De service, inclusief verzend- en retourkosten, is gratis.
The Cloakroom opent showroom in Amsterdam
Gepubliceerd op 9 september 2013 om 00:00
Reacties 0