Veel retailers hebben wel een visie op online, maar het ontbreekt hen aan een plan omdat ze worstelen met de snelle technologische ontwikkelingen. Dit stelt Jamus Driscoll van Demandware in het septembernummer van RetailTrends, dat vrijdag uitkomt.
Via het platform Demandware kunnen retailers niet alleen via omnichannel expanderen, maar ook geografisch. “Digitalisering biedt de mogelijkheden die de traditionele fysieke retail ontbeert om snel en efficiënt te expanderen”, aldus Driscoll. Volgens de algemeen manager voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika maken veel retailers als ze internationaal online uitbreiden de fout dat ze steeds per land opnieuw beginnen met bouwen. “Dit is vaak de reden dat het onmogelijk is om een goed rendement te halen.”
Demandware biedt een centraal platform van waaruit een retailer alle websites kan aansturen en ontwikkelen. Door retailers de technologie te bieden, kunnen ze zich volgens Driscoll richten op hun kernactiviteiten zoals het bedienen van hun klanten. Hij benadrukt dat het platform niets te maken heeft met outsourcing. “Daarbij geeft de klant iets uit handen. Demandware ontwikkelt nieuwe technologieën die de klant kan toepassen op zijn eigen business.” Een retailer of merk haakt aan bij het platform, maar houdt wel de controle volledig in eigen hand, aldus de manager.
Het complete interview met Jamus Driscoll van Demandware is te lezen in editie 9 van RetailTrends die vrijdag uitkomt. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0