Lederwarenwinkels kunnen omzet terugwinnen door het assortiment uit te breiden via digitale verkoopzuilen. Dit stelt eigenaar Marchienus Horstra van Travelbags.nl in RetailTrends. Hij betoogt dat deze optie slimmer is dan het starten van een eigen webshop.
“Je eigen assortiment op internet zetten heeft geen zin. Dan vergroot je je omzet niet. Een webshop voegt alleen iets toe als je de longtail kunt aanbieden”, meent Horstra. Op dit moment wordt acht tot negen procent van alle lederwaren online verkocht. Horstra verwacht dat dit kan groeien naar ruim twintig procent. “Van die groei kunnen lederwarenwinkels een graantje meepikken door internet in de winkel te brengen.” In de eigen fysieke winkel Beauty Casa in Hardenberg die wordt gerund door partner Jannie staan inmiddels vier zuilen van Travelbags.
Op de zuilen draait een door Clicks in Bricks ontwikkelde website. Travelbags kan zelf assortiment, acties, banners, logo en kleurstelling per zuil aanpassen. Op die manier kunnen de zuilen ook bij andere lederwarenwinkels worden geplaatst. Verder werkt Clicks in Bricks samen met een payment service provider, waardoor ook via de zuilen kan worden betaald
De lederwarenbranche loopt nu ook warm voor deze verkoopzuilen van Travelbags. Een aantal jaren geleden bij de presentatie ervan waren de reacties nog overwegend negatief. Nu liggen er twintig aanvragen van branchegenoten. Lederwarenspecialist Zwaan in Schagen is één van de vier pilotondernemers die in een nieuwe winkel een aantal Travelbags-zuilen plaatst. “Travelbags heeft een heel breed en diep assortiment en een goede voorraad. Daar kan ik als kleine winkel niet tegenop”, zegt eigenaar Paul Zwaan.
Lees het complete artikel over Travelbags.nl in RetailTrends 9. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0