CottonCounts heeft zondag in Den Haag haar eerste fysieke winkel geopend. De lifestylewinkel volgt op drie jaar lang online succes, laat eigenaar en oprichter Alexandra van den Bos weten aan RetailNews. "Nu willen we Europa intrekken."
In eerste instantie focust Van den Bos op het openen van webshops in België, Duitsland, Frankrijk en Noorwegen. "In die landen weten klanten waar het over gaat bij het aantal draads of gram in mijn producten", verklaart de eigenaar. Die kennis is volgens haar in ons land minder ontwikkeld. "Maar ik merk wel dat mensen steeds meer voor kwaliteit gaan, nu ze door de crisis een bepaald bedrag maar een keer kunnen uitgeven."
De Haagse winkel biedt een mix van bed- en badlinnen en cadeaus op 75 vierkante meter winkelvloeroppervlakte op een A-locatie. "Het concept is niet in een hokje te plaatsen", zegt Van den Bos. Een klant noemde de formule tijdens het proefdraaien van de winkel in Den Haag de luxe-uitvoering van Zara Home. "Dat vond ik een compliment", aldus de eigenaar.
Na een entree op de Europese online markt wil Van den Bos zich focussen op de uitbreiding van het winkelbestand in Nederland. Daarvoor zoekt ze een aantal winkellocaties met een groot verzorgingsgebied. "Een uitrol naar 48 Nederlandse steden is verleden tijd, dat is het stomste wat je kunt doen", zegt zij. "Daar is de markt niet meer naar."
Reacties 0