Groothandelaar Lekkerland rolt de formules Punto Panino en Piacetto in hoog tempo uit. Van het eerstgenoemde broodjesconcept is onlangs de twintigste locatie geopend. "Wij zorgen voor een complete ontzorging van de retailer door het concept kant-en-klaar aan te leveren", vertelt Bart van Schijndel, hoofd marketing & corporate communicatie, aan RetailNews.
Zowel Punto Panino als koffieconcept Piacetto zijn volgens hem toepasbaar in onder meer tankstations, kiosken en tabak- en gemakswinkels. Daarnaast ziet Van Schijndel ook mogelijkheden om de concepten naar de non-foodsector bij onder meer elektronicaretailers te brengen. "Tegenwoordig zijn er zelfs koffiehoekjes in kledingwinkels." Het idee erachter is de klant langer in de winkel en tevreden te houden, stelt hij. "En een blije klant koopt misschien iets meer."
Met een grootschalige uitrol van de twee concepten wil Lekkerland meeliften op deze trend. Op hoeveel locaties een Punto Panino of Piacetto binnenkort staat, doet Van Schijndel niet uit de doeken. "We willen ons niet in de kaart laten kijken door anderen." Daarnaast is hij voor een uitrol afhankelijk van ondernemers die bij hem aankloppen. "Volledig eigen vestigingen openen is er namelijk niet bij", aldus Van Schijndel.
Reacties 0