McDonald’s 'wint' Liegebeest 2013

McDonald’s is door het Nederlands publiek gekozen tot Liegebeest van 2013. Wakker Dier reikt de ‘prijs’ jaarlijks uit aan de retailer of het merk met het meest misleidende product of reclame als het gaat om dierenwelzijn.

McDonald’s krijgt de prijs omdat zij op haar website ontkent plofkip te gebruiken, terwijl dit volgens Wakker Dier wel het geval is. De tweede en derde prijs gaan respectievelijk naar FrieslandCampina en het Duurzaam Paling Fonds. Arla Natura werd vierde.

Wakker Dier trok de nominatie 'kip met pesto' van Albert Heijn Excellent in, nadat AH vorige week woensdag bekendmaakte de plofkip in dit gerecht te vervangen door kip met het Beter Leven keurmerk. Vorig jaar won Iglo de Liegebeest-verkiezing.

Eerder:
AH uit race om grootste liegebeest
Iglo wint Liegebeest 2012

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!