Nederlandse onlinemarkt plust acht procent

De Nederlandse onlinemarkt groeit dit jaar met acht procent tot 10,5 miljard euro. Dat blijkt de Thuiswinkel Markt Monitor 2013-1, dat is uitgevoerd door Blauw Research. Vorig jaar groeiden de online consumentenbestedingen nog met negen procent.

In het eerste halfjaar is de online omzet gestegen naar vijf miljard euro, eveneens acht procent meer dan vorig jaar. Het aantal bestellingen steeg met tien procent naar 46 miljoen. In de eerste zes maanden plaatste de consument gemiddeld vijf orders voor 109 euro per bestelling.

Ruim de helft van de online omzet wordt behaald uit de verkoop van producten als kleding en boeken. Deze categorie steeg net als vorig jaar met elf procent, tegenover een groei van zes procent voor online diensten als vakanties, verzekeringen en tickets. Kleding pluste veertien procent, terwijl speelgoed met 24 procent de snelst groeiende productgroep is.

De groei van de onlinemarkt komt met name door ervaren shoppers. "Het aandeel nieuwe online kopers vlakt verder af nu steeds meer mensen ooit iets via internet hebben besteld", aldus brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Verder is ook het online bestellen via smartphone en tablet een grote driver voor de markt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!