Horeca bij retail kan volgens shoppers het meest verbeteren op gastvrijheid, zitgelegenheid en sfeer. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Shopper wordt gast’ van GfK Nederland. Volgens de ondervraagden is ook personeel een verbeterpunt voor foodserviceconcepten. De aspecten prijs en kwaliteit, waarop veel wordt geconcurreerd, blijken minder van belang.
Uit de cijfers blijkt dat de horeca bij retail het meest wordt bezocht door jongeren en vrouwen. De aantrekkingskracht op gezinnen en senioren is echter ver te zoeken. “Dat hier binnen de stadscentra wat meer creativiteit voor nodig is mag duidelijk zijn. Hierover nadenken biedt veel kansen voor winkels en horeca. IKEA is hiervan een goed voorbeeld”, aldus GfK.
De resultaten bevestigen dat de retailformules met horecafaciliteiten aanzienlijk in het voordeel zijn bij de korte shoppingtrips. Toegankelijkheid en zichtbaarheid als niet-retailformule zijn dus sleutelbegrippen om shoppers aan je te binden.
Reacties 0