IKEA: 'Nederland steeds minder belangrijk'

De Nederlandse markt wordt voor IKEA steeds minder belangrijk. Zo beschouwt de woonwinkelketen ons land nog maar als 'een klein landje'. Dat zei country manager marketing Nico de Jong van IKEA Nederland tijdens het VEDIS Trendcafé, dat vorige week plaatsvond.

"Drie van de grootste winkels van IKEA staan bijvoorbeeld in Rusland", aldus De Jong. De vestiging in Delft, de grootste van Nederland, is de enige die daarbij in de buurt komt. De Jong verbaast zich over recente en geplande winkelopeningen van internationale ketens in voornamelijk Amsterdam. Voor nieuwe panden kijkt IKEA volgens hem juist naar locaties in onder meer China en Dubai, en niet naar meer Nederland. "Nederland komt pas op de negende plek."

IKEA opende in 1978 zijn eerste woonwarenhuis in Nederland. Inmiddels beschikt de Zweedse keten over twaalf vestigingen in Nederland en ruim driehonderd wereldwijd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!