Boekhandelketens Libris en Blz. hebben een internetzuil in hun winkels geplaatst. Hiermee kunnen klanten onder meer het assortiment van de webwinkels van de boekenformules bekijken. Clicks in Bricks levert de internetzuilen, die als pilot zullen starten in vijf winkels. Libris en Blz. zijn niet de eerste boekhandelformules met een internetzuil, zo heeft Bruna al geruime tijd webterminals in zijn winkels die toegang bieden tot de webshop.
De internetzuilen sluiten aan op de multichannelstrategie van Blz. en Libris, meent directeur Caroline Damwijk. “Drie verkoopkanalen zijn voor ons van belang: de fysieke winkel, waar klanten advies krijgen van onze ondernemers, de webwinkel en de afdeling e-books. De internetzuil verbindt deze kanalen.” Met de internetzuilen vergroten de boekhandels hun assortiment van zo’n tienduizend naar honderdduizend boeken. Wanneer een boek online besteld is bij een zuil, wordt deze een dag later thuisbezorgd.
De pilot loopt momenteel in Heerenveen, Varsseveld, Gouda, Goes en Zevenaar. Tijdens de proefperiode plaatst de boekhandel de internetzuilen in meer filialen.
Reacties 0