De detailhandel in grote Nederlandse steden staat voor dramatische veranderingen. Dat stelt ceo Frank De Moor van Macintosh Retail Group.
In Groot-Brittannië hebben ketens in het lagere prijssegment als Topshop, Primark en H&M gezorgd voor vele faillissementen, ziet de Belgische topman van het moederconcern van onder meer Scapino, Dolcis en Invito. Dit kan in Nederland ook gebeuren, waarschuwt hij.
Internet is een goede manier voor winkeliers om hun klanten te bereiken, stelt hij. Hoe meer winkeliers weten over hun klanten, hoe persoonlijker ze hen kunnen benaderen. De meeste winkeliers zijn zich echter niet bewust van de verschillende technologische mogelijkheden om hun klanten persoonlijk te benaderen.
Macintosh Retail Group is veel bezig met big data, bleek tijdens een college voor masterstudenten van de Amsterdam Business School in Theater Carré. Maar met de inzet van big data is De Moor nog terughoudend. Schoenen verkopen via Facebook vindt hij te ver gaan, maar met een e-mail of een advertentie via Google kan dit wel: “Dat ervaren mensen als dienstverlening.”
'Primark en H&M veranderen winkelstraat dramatisch'
Gepubliceerd op 18 september 2013 om 00:00
Reacties 0