De online cosmeticawinkel COSMANIA heeft afgelopen week een fysieke winkel geopend in Amsterdam. In het zogenoemde lab aan de Herenstraat kunnen consumenten met alle producten experimenteren. "De meeste van die producten zijn in geen enkele andere winkel te koop", zegt mede-oprichter en eigenaar Marcel Dekker tegen RetailNews.
De winkel heeft een eigen wastafel, zodat de consument bijvoorbeeld ook huidverzorgingsproducten en maskers aan kan brengen. Dat moet uiteindelijk de wisselwerking van de fysieke vestiging van de webshop versterken, stelt Dekker. "Consumenten proberen het hier uit en gaan later in de webshop over tot koop." Andersom ziet hij eveneens mogelijkheden. "De online consument kan hier langskomen om het product uit te proberen, voor hij tot een bestelling overgaat."
Dekker struint samen met mede-oprichter en eigenaar Marije Hoff en andere 'beautyscouts' geregeld internationale blogs af om te kijken wat daar leeft. Die strategie slaat aan, zegt Dekker. "De omzet groeit jaarlijks met honderden procenten."
Reacties 0