Excuses Bart Smit voor 'seksistische' advertentie

Bart Smit biedt excuses aan voor de manier waarop de keten onder meer speelgoedstofzuigers presenteert in het nieuwste speelgoedboek. Bij de keten komen veel verontwaardigde reacties binnen over een advertentie waarop alleen meisjes staan afgebeeld, die spelen met speelgoedstofzuigers en schoonmaaktrolleys. 

Vooral de kreet 'Zo goed zijn als mama, dat wil je ook!' zorgt voor veel verontwaardigde reacties. "Onder welke tegel hebben zij gezeten dat ze zinspelen op dit soort traditionele rollenpatronen?", vraagt Margriet van der Linden, oud-hoofdredactrice van Opzij, in het AD. "Dit is een goed voorbeeld van hoe seksisme in onze samenleving nog altijd aanwezig is." Klanten noemen het speelgoedboek 'de ergste folder tot nu toe' en 'een walgelijke, ouderwetse manier van speelgoed aanprijzen'.

"Hoewel helemaal niet zo bedoeld, kan die tekst verkeerd geïnterpreteerd worden en dat was uiteraard niet onze bedoeling. Ook wij zijn een modern bedrijf", laat Bart Smit, onderdeel van de Blokker Holding, weten.

Klik hier voor de gewraakte folderpagina.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!