Groei mobiele betalingen zet door

Het aantal mobiele betalingen in Europa steeg van mei tot en met augustus met achttien procent. Dat blijkt uit de Global Mobile Payments Index van betalingsplatform Adyen. De betalingsleverancier wil geen concrete bedragen noemen, maar laat RetailNews desgevraagd wel weten dat het aantal transacties wereldwijd nu al meer is dan tien miljard dollar. De Europese stijging van achttien procent zou dan uitkomen op zo'n 1,8 miljard dollar (1,32 miljard euro).

In mei 2013 maakte nog 15,4 procent van de Europese consumenten gebruik van mobiele betalingstransacties. In augustus was dat 18,2 procent. Smartphones zijn met 9,7 procent verantwoordelijk voor deze betalingen in Europa, tegenover 8,4 procent via tablets. Ook in de Verenigde Staten steeg dit van 11,2 procent in mei naar 16,6 procent in augustus. In Azië was een terugval van 12,4 procent naar 11,4 procent.

Consumenten doen 17,5 procent van alle winkelaankopen via hun mobiele apparatuur. Het gebruik van tablets heeft hierbij de voorkeur en is bijna twee keer zo hoog als van smartphones (respectievelijk 11,6 procent en 5,8 procent).

Ook het aantal mobiele aankopen van digitale content zoals e-books, muziek en films steeg van vijftien procent naar 16,5 procent. Consumenten gebruiken hierbij juist liever hun smartphone in plaats van de tablet. Volgens Adyen komt dat door de populariteit van smartphones met een groter scherm. Daarnaast zijn smartphones gebruiksvriendelijker dan tablets als het gaat op het onderweg downloaden van en luisteren naar muziek.

Eerder: 'Mobiele betalingen in rap tempo verdubbeld'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!