Délifrance wil uitbreiden naar supermarkten. Momenteel is de broodjesketen in gesprek met één van de twee grootste supermarktketens; Albert Heijn of Jumbo. Welke supermarktketen dat precies is wil Délifrance nog niet laten weten.
Délifrance werkt al geruime tijd met franchisers. Zo bevindt de broodjesformule zich onder meer in tientallen Esso-tankstations en in verschillende winkels van cafetariaketen Kwalitaria. Ook is Délifrance te vinden in de PLUS-winkels in Breskens en Rockanje. De komende jaren wil de keten dan ook breder uitrollen in of nabij supermarkten.
De eerste stap zet Délifrance eind november in Hoofddorp, de keten vestigt zich dan op het foodcourt bij de Dirk van den Broek-supermarkt. “In deze vestiging gaan we waardevolle kengetallen verkrijgen voor dergelijke locaties”, aldus Eric van Beers, sales manager foodservice. De broodzaak ziet kansen voor een ‘traiteurachtig concept’ waar consumenten elk moment van de dag kunnen eten en producten voor onderweg of thuis kunnen kopen.
Délifrance realiseerde in 2012 een jaaromzet van 75 miljoen euro.
Délifrance mikt op supermarkten
Gepubliceerd op 3 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0