C1000 gaat merkvlees Lento Melo verkopen

C1000 begint met de verkoop van merkvlees. Tot nu toe is het meeste vlees in de supermarkten merkloos. De supermarktketen gaat echter over tot de verkoop van Lento Melo, vlees van honderd procent grasgevoerde, langzaam groeiende runderen uit Melo, Uruguay.

De supermarktketen neemt deze stap omdat marketeer Niels Willems geïnspireerd werd door de verhalen over Uruguay van vleestraiteur Jack van Messel, oprichter van Van Messel Meat. Gezamenlijk besloten ze het vlees te verkopen in supermarkten onder een consumentenmerk. In de horeca was het Lento Melo vlees al wel verkrijgbaar onder de naam PUL.

Het vlees komt vanaf oktober in alle C1000-schappen te liggen. Vleesinkoper van de supermarktketen Menno Wigtman licht toe dat Lento Melo een echt merk in vlees is. “En daarom voor ons erg interessant, omdat daar weinig voorbeelden van zijn.”



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!