Het Spaanse modemerk Desigual heeft een omzetgroei geboekt van 24 procent in 2012. Hiermee komt de omzet op 701,4 miljoen euro. Dit is hoger dan de zevenhonderd miljoen die werd verwacht. De nettowinst is met elf procent gestegen tot 77,15 miljoen euro.
Desigual stelt dat de stijging vooral komt door de uitbreiding van het retailkanaal. Zo zijn er 72 nieuwe fysieke winkels (53 in eigen beheer en 19 franchisefilialen) bijgekomen. Ook heeft de modeketen het bereik van de webwinkel vergroot naar achttien landen. Dit jaar verwacht Desigual opnieuw een omzetstijging van vijftien tot twintig procent. Het merk telt nu 380 winkels, 22 honderd concessies en negenduizend verkooppunten in 109 landen.
Desigual bracht dit jaar voor het eerst een sportlijn op de markt. De eerste collectie van Desigual Sport werd gepresenteerd tijdens de modevakbeurs Bread & Butter in Berlijn. Desigual Sport is niet de eerste merkextensie van de keten. Zo kwam het eerder al met een livinglijn met bed-, bad- en keukentextiel, een schoenenlijn, accessoires en parfum.
Omzet- en winststijging voor Desigual
Gepubliceerd op 4 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0