De prijzenslag die Albert Heijn bijna een maand geleden startte, heeft tot nu toe niet geleid tot een imagoverandering. Dat concludeert MarketResponse uit zijn onderzoek dat eind september onder 642 Nederlanders is gehouden. De Zaanse keten wordt door 47 procent van de Nederlandse consumenten gezien als de duurste supermarkt voor A-merken.
Zeventien procent van alle ondervraagden noemt Spar als duurste supermarkt voor A-merken. Een derde van de representatieve steekproef ziet in Jumbo de goedkoopste super, gevolgd door Dirk van den Broek (zeventien procent).
Overigens beschouwt ook 35 procent van de AH-klanten die een beeld van de prijzen bij andere supermarkten hebben, AH als de duurste supermarkt voor A-merken. Uit het onderzoek blijkt dat klanten van Albert Heijn het assortiment en de ligging van de supermarkt belangrijker vinden dan de prijs. De meeste consumenten noemen de prijs juist als belangrijkste reden om bij een bepaalde supermarkt boodschappen te doen.
Albert Heijn (43 procent) en Spar (achttien procent) zijn ook uitgeroepen tot duurste supermarkt voor huismerken. Lidl en Aldi worden door respectievelijk 44 en 27 procent van de consumenten in deze categorie genoemd als goedkoopste optie.
Reacties 0