‘HAK sterkste levensmiddelenmerk'

HAK is door Nederlandse supermarktklanten uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013. De award werd donderdag uitgereikt tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

Voor het toekennen van deze titel beoordeelden dertienduizend consumenten 85 A-merken op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Voor het eerste speelde de merkontwikkeling ten opzichte van het voorgaande jaar een nadrukkelijker rol bij de vaststelling. “De nieuwe deksels waarmee HAK is gekomen zijn een vernieuwing waarmee echt een probleem is opgelost”, verklaart Irene van Berlo, senior onderzoeker van EFMI Business School, in het AD. “Dat is consumenten niet ontgaan.”

Volgens Rik Riezebos van het European Institute of Brand Management 'doen Hollandse merken het bovendien nu eenmaal goed’. “Dat zien we ook elk jaar bij onze verkiezing van het Onmisbare Merk. HAK roept veel herkenning op. Hollandser kun je het bijna niet krijgen.”

Bij de peiling gaven consumenten ook aan welke merken het meest vernieuwend zijn, ofwel vaak nieuwe producten introduceren. Mona scoorde hier het hoogste oen sleepte deze award in de wacht.

Sinds 2007 onderzoeken de FNLI, GfK en EFMI Business School jaarlijks de merkkracht van de qua supermarktomzet grootste levensmiddelenmerken. Hertog, Verkade (drie keer), Mona en Douwe Egberts kwamen de zes voorgaande edities als beste uit de bus.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!