Free Record Shop presenteert zijn nieuwe concept volgende week aan de consument. De keten, die in Nederland nog 49 winkels telt, heeft gekozen voor een assortiment samengesteld op basis van 'hot entertainment', tweedehands artikelen en merchandise zoals koptelefoons.
"Als je diep in het DNA van Free Record Shop kijkt, draait het om muziek en film. Muziek en film zijn dus de 'destination' om naar onze winkels te gaan", aldus ceo Roland van Geest. Beide categorieën zijn goed voor ruim dertig procent van de omzet. Daarnaast zijn games belangrijk, met een omzetaandeel van twintigprocent, maar kiest de formule wel voor een beperkt aantal titels.
"Ook zetten we heel sterk in op tweedehands, net als tien jaar geleden", vertelt Van Geest. Omdat het niet binnen het SAP-systeem paste is het bedrijf er toen weer mee gestopt. "Maar het past in deze tijd van een economische crisis en van recycling en vintage. Met name de gaming doelgroep streeft niet naar een boekenkast vol met collecties en is in het tweedehands-assortiment geïnteresseerd", aldus Van Geest. "Daarmee zijn we ook onderscheidend ten aanzien van Media Markt en Bart Smit, want die hebben dat niet."
Free Record Shop zet in op tweedehands
Gepubliceerd op 7 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0