Amazon gaat bankieren

Amazon lanceert ‘Login and Pay’, een universele betaalmethode voor webwinkels. Hierbij slaat de online webgigant de identiteits- en betalingsgegevens van klanten op, maar deelt deze niet met de aangesloten winkels. Wel garandeert het de aankopen. De dienst is ook beschikbaar op smartphones en tablets.

Webwinkels hebben geen vaste kosten, maar moeten wel 'een lage prijs' voor de dienst betalen. Zo brengt Amazon iedere transactie een bepaald bedrag in rekening. Eerder dit jaar kwam Amazon al met ‘Login with Amazon’, een universeel toegangssysteem waarmee klanten met hun Amazon-gegevens ook bij andere webdiensten kunnen inloggen.

Facebook experimenteert op dit moment tevens met een universeel betaalsysteem: Autofill with Facebook. Gebruikers die online iets willen aanschaffen krijgen op het moment van betaling een ‘Check Out Faster With Facebook’-bericht te zien, waaronder de knop Autofill Your Info. De gegevens worden automatisch ingevuld, waarna Facebook ze naar de betalingsverwerker stuurt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!