Winkelgebieden in Den Haag en Amsterdam zijn sinds kort aangesloten bij winkelplatform Baps. Daarmee kunnen consumenten door het merkenassortiment van de lokale fysieke winkels speuren, vertelt medeoprichter Carin Griek aan RetailNews.
Baps is momenteel met meer winkelgebieden in gesprek, zegt zij. "We merken nu dat het hard gaat." Zo heeft branchevereniging Inretail zijn leden opgeroepen zich bij het platform aan te sluiten. Uiteindelijk wil Baps een zo compleet mogelijke winkelgids zijn, zowel via een app als de website. "We merken namelijk dat mensen thuis het voorwerk doen", aldus Griek.
Andere initiatieven beperken zich tot lokale winkelportalen van gemeenten als Amersfoort. Ook een vergelijking met Voradius, waarbij consumenten kunnen zoeken bij bijna tienduizend fysieke winkels in Nederland, gaat volgens Griek mank. "Zij focussen zich meer op specifieke producten en voorraadbeheer", vindt Griek. "Wij richten ons sterk op merken en productgroepen."
Winkeliers kunnen hun informatie kosteloos in de database van Baps krijgen. Het platform verdient juist aan ondernemersverenigingen die hun gehele winkelgebied online willen krijgen. Zo heeft Amsterdam-Centrum (De Vier Bruggen) een eigen pagina op de site en in de app gekregen. "Verder zoeken wij de samenwerking met merken als woonlabel Timzowood, waarvan alle verkooppunten inmiddels online staan." Tot slot levert Baps extra diensten als pushberichten. Zo zet kledingmerk La Ligna deze mogelijkheid in voor een kortingsactie in alle 41 vestingen.
Eerder: Voradius uitgerold naar heel Nederland & Amersfoort krijgt online winkelportaal
Reacties 0