AH ontkent contract met UPS

Albert Heijn heeft geen contract getekend met UPS voor de opening van Kiala-afhaalpunten in zijn supermarkten. Het bericht in Het Financieele Dagblad is onjuist, aldus een woordvoerder tegen RetailNews. Henk Kammeraat, directeur van UPS Benelux, stelt in die krant dat elke vestiging van Albert Heijn een Kiala-afhaalpunt krijgt.

UPS merkt een verschuiving van thuisbezorging naar afhalen en zocht daarom naar een grote keten 'waar veel mensen komen.' "Albert Heijn is dat", aldus Kammeraat vrijdag in het FD. Kiala, het Belgische logistieke bedrijf waar UPS sinds begin 2012 volledig eigenaar van is, faciliteert al de afhaalpunten van bol.com in AH-winkels. "Voor het leveren en terugsturen van bestellingen via bol.com maken wij gebruik van de techniek van Kiala", zegt de AH-woordvoerder daarover. "Het transport wordt daarbij verzorgd door DPD. Er is geen contract gesloten met UPS noch Kiala."

De Amerikaanse transporteur zegt het aantal afhaalpunten door de 'deal' te verdubbelen tot 1400. Op dit moment is PostNL marktleider in het segment van vijftig euro en minder, laat Kammeraat weten. Dat bedrijf beschikt over 2600 postagentschappen, waarvan waarschijnlijk de helft gesloten wordt. Ook PostNL zoekt nu naar partners die een afhaalpunt kunnen openen. Begin juli opende bijvoorbeeld het eerste Business Point in een vestiging van GAMMA.

"Wij trekken ons eigen plan en zien de groei die online winkelen met zich meebrengt", zegt Kammeraat over deze concurrentiestrijd. De motivatie voor het openen van afhaalpunten is voor een gedeelte kostenbesparing. "Het is ook voor ons efficiënter om de klant naar een afhaalpunt te laten komen", zegt hij. Daarnaast wil UPS inspelen op de wensen van de klant, die wil kiezen uit thuisbezorgen en afhalen. "Mensen hebben steeds minder tijd en willen snel op hun wenken bediend worden", aldus Kammeraat.

Eerder: Kiala faciliteert afhaalpunten bol.com & UPS neemt Kiala over

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!