Goodbrandz ontwikkelt 'duurzame' shop-in-shop

Goodbrandz heeft een duurzaam shop-in-shopconcept ontwikkeld waarmee retailers zich kunnen profileren. De display 'Inspiring Stories' presenteert de duurzame achtergrond van accessoiremerken, die door de importeur speciaal zijn geselecteerd. De vrouwenmodezaak Rinsma Fashion in Gorredijk heeft maandag de eerste shop-in-shop geopend, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

Het concept is op verzoek van retailers ontwikkeld, vertelt Goodbrandz-eigenaar Cécile Scheele. Winkeliers worstelden met de vraag hoe zij duurzame labels beter zichtbaar en beter kunnen presenteren in hun winkel.
"Wanneer een retailer duurzame merken opneemt in zijn of haar assortiment, verdwijnt het veelal in de massa", aldus Scheele. Daarnaast is het personeel volgens haar vaak niet op de hoogte van het verhaal achter een merk.

Dat laatste moet de nieuwe winkelmeubel met zijn sfeer gaan benadrukken, stelt de woordvoerder. "Het is ontwikkeld met gerecycled materiaal, wat door het gebruik van karton wordt verduidelijkt." Goodbrandz wil met het concept inspelen op het toenemende belang van storytelling in winkels, dat retailers helpt zich te onderscheiden.

In 2014 brengt Goodbrandz het concept naar 'een aantal vooraanstaande winkels'. Daarbij gaat het vooralsnog om zelfstandige modezaken en geen grote winkelketens als Sissy-Boy, waar Goodbrandz ook mee samenwerkt. "Het is eenvoudiger het concept naar een winkel te brengen, dan meteen naar 26 vestigingen uit te rollen. Daarbij beschikt een winkels als Rinsma Fashion met een oppervlakte van duizend tot 1200 vierkante meter over voldoende ruimte."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!