McDonald’s gaat in haar restaurants meer nadruk leggen op gezond eten en drinken. Klanten kunnen zonder extra kosten gezonde opties kiezen, in plaats van Franse frietjes. Klanten hebben dan een luxe salade, fruit of groenten als alternatief. De maaltijdverpakkingen krijgen een nieuw design, waarin aandacht is voor het goede van groente, fruit, zuivel en water.
Ook verandert de communicatie rond de Happy Meals. De keten brengt voortaan melk, water of sappen onder de aandacht in reclame-uitingen. Suikerhoudende frisdranken blijven buiten beeld. De gezonde dranken worden ook op de menuborden in de vestigingen getoond.
De fastfoodketen voert het nieuwe beleid de komende drie jaar door op haar twintig belangrijkste markten, waaronder Nederland. Deze markten zijn goed voor vijfentachtig procent van de mondiale omzet. In 2020 moeten alle ruim 33 duizend vestigingen werken volgens de gezonde strategie.
De beleidsverandering kost de keten naar schatting 35 miljoen dollar en komt voort uit een samenwerking met Alliance for a Healthier Generation. Deze Amerikaanse organisatie zet zich in tegen overgewicht bij kinderen.
McDonald's sleutelt verder aan imago
Gepubliceerd op 15 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0