Consumenten vinden gratis bezorging van online bestelde producten belangrijker dan snelle aflevering. Dat blijkt uit een peiling van Amerikaans onderzoeksbureau Forrester Research onder bezoekers van de vijftig grootste Amerikaanse webshops.
Lage prijzen en lage bezorgkosten zijn de hoofdredenen waarom klanten een webshop opnieuw bezoeken. Snelle bezorging staat op de veertiende plek. De meerderheid van de respondenten (53 procent) geeft aan dat goedkoop bezorgen een reden is om naar een andere webwinkel te gaan.
Bijna zestig procent van de respondenten neemt bezorgkosten mee in zijn afweging van online aankopen. Productrecensies en de mening van andere klanten (43 procent), productinformatie (34 procent) en het bezorgbeleid (26 procent) speelt een kleinere rol.
Forrester vindt dat e-tailers hun bezorgkosten meer moeten benadrukken op de website. Klanten kunnen die dan gemakkelijker laten meewegen in het koopproces. Van de ondervraagde webshops geeft 78 procent aan bezorgdetails op de homepage te vermelden, terwijl 22 procent dat helemaal niet doet.
Webshoppers bepalen het liefst zelf wanneer en waar hun bestelling wordt afgeleverd, bleek al uit eerder onderzoek van PostNL onder gebruikers van de applicatie MijnPakket. 86 procent kiest niet voor bezorging op de eerst mogelijke dag, maar heeft de bestelling bij voorkeur een dag of drie later. Slechts veertien procent vond in deze peiling een zo snel mogelijke bezorging het belangrijkst.
Eerder: ‘Weinig behoefte aan same day delivery’ & 'Webshopper is controlfreak'
‘Bezorging liever gratis dan snel’
Gepubliceerd op 17 oktober 2013 om 00:00
Reacties 0