TCC heeft woensdag in Londen een innovatiecentrum voor retailers geopend. Daar kunnen zij samen met de specialist in retailmarketingprogramma's in een virtuele winkelomgeving een in-store campagne ontwikkelen. Het Solutions Creation Centre is het eerste in zijn soort in Europa, stelt TCC.
Het innovatiecentrum, waar TCC miljoenen in heeft geïnvesteerd, bestaat uit een virtuele winkelomgeving, een design- en implementatieruimte om op maat gemaakte programma's te ontwikkelen en een innovatie- en creatie-omgeving. In die laatste omgeving staat recent onderzoek van TCC naar klantloyaliteit en ambassadeurschap centraal.
Retailers kunnen in het centrum de laatste innovaties op het gebied van virtual reality 'tot leven laten komen', aldus ceo Michael Ioakmides. Het is voor retailers belangrijker dan ooit om loyale klanten te belonen, aangezien de vraag naar multichannel shopping volgens hem steeds verder toeneemt. Middels het innovatiecentrum wil TCC winkelgedrag veranderen, waardoor retailers zowel hun marktaandeel als omzet kunnen laten groeien.
TCC heeft naar eigen zeggen wereldwijd meer dan zesduizend loyaliteitsprogramma's ontwikkeld voor ruim 250 winkelketens, voornamelijk supermarkten en tankstations.
Klik hier voor een impressie van het Solutions Creation Centre.
Reacties 0