Ahold-dochter zet in op afhaalpunten

Peapod wil voor het einde van het jaar honderd afhaalpunten openen in de Verenigde Staten. De Ahold-dochter wil hiermee zijn concurrenten voor zijn. Om het aantal te realiseren gaat Peapod wekelijks twee tot zes nieuwe afhaalpunten openen. De operatie kost miljoenen dollars.

Peapod begon enkel met de bezorging van boodschappen. Inmiddels verzorgt de keten ook afhaalpunten bij de verschillende formules van Ahold: Stop & Shop en Giant. Een jaar geleden opende Peapod zijn eerste afhaalpunt. Dit aantal is gegroeid tot meer dan tachtig. “Het is interessant hoe Amerikaanse kopers reageren”, aldus Mike Brennan, senior vice president en chief operations van Peapod.

Momenteel is de formule marktleider voor online boodschappen in de VS. Amazon heeft echter plannen om kruidenierswaren af te leveren met Amazon Fresh. Dit zou een grote concurrent kunnen worden voor Peapod. Ook Relay Foods en Safeway kunnen de positie van Peapod in gevaar brengen. “De meeste afhaalpunten zijn pas kort open en we zitten nog in een leercurve wat betreft klantenbehoefte en het rendabel maken van de business”, aldus Brennan. Hij laat tevens weten optimistisch te zijn omdat er een groeiende vraag ontstaat voor de afhaalpunten.

Peapod levert de producten 24 uur nadat de bestelling is doorgegeven. Consumenten kunnen aangeven op welk tijdstip ze hun boodschappen willen afhalen. Ahold wil de omzet via e-commerce laten groeien naar een omzet van 1,5 miljard euro in 2016.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!