Het aantal aanbiedingen met plofkip is in het eerste halfjaar van 2013 met ruim 28 procent toegenomen. In totaal stuntten de acht grootste Nederlandse supermarkten in de eerste zes maanden 303 keer met plofkip, tegenover 236 keer vorig jaar. Dat blijkt uit vrijdag gepubilceerde cijfers van Wakker Dier.
Vooral Albert Heijn moet het ontgelden bij de dierenwelzijnsorganisatie. De Zaanse supermarktketen had in de eerste helft van dit jaar plofkip 58 keer plofkip in de aanbieding in de folder of op zijn website, een toename van 176 procent ten opzichte van vorig jaar. C1000 stunt met zeventig keer (plus 35 procent) nog vaker met de kipsoort .
Supermarktketens Aldi, Plus en Dirk van en Broek hadden de plofkip in het eerste halfjaar ook vaker in de aanbieding. EMTÉ, Lidl en Jumbo schroefden het aantal aanbiedingen terug, waarbij de laatstgenoemde keten plofkip slechts vijf keer in de reclame had.
Reacties 0