Schoenenreus wil internetzuilen in winkels plaatsen ter ondersteuning van de omnichannelstrategie. Dat vertelt een woordvoerder van de schoenketen aan RetailNews.
De schoenketen lanceerde afgelopen maand al een mobiele website. Dat past in de strategie om het omnichannel karakter te verbeteren, aldus de woordvoerder. Volgens de zegsvrouw is de webwinkel sinds kort het grootste filiaal van Schoenenreus. In geen van de 141 winkels in Nederland en België wordt volgens haar meer omzet behaald. "We overwegen internetzuilen in alle filialen te plaatsen om de online vernieuwingen ook in de winkel terug te laten komen."
Schoenenreus heeft verder een budgetlijn gelanceerd om zijn positie als value retailer te benadrukken. "De eigen budgetlijn omhelst een serie standaard laaggeprijsde artikelen", vertelt zij. "Deze 'basisschoenen' combineren discount met de laatste mode." In de winkel worden deze schoenen onder de aandacht gebracht met het label 'budgetdeals'.
De komende twee weken viert Schoenenreus de vernieuwingen die zijn doorgevoerd, nadat het eind januari failliet werd verklaard. Na het faillissement maakte de winkelketen in afgeslankte vorm een doorstart, waarbij 65 van de 206 winkels hun deuren sloten en ongeveer vijfhonderd medewerkers hun baan verloren. Momenteel onderzoekt een stichting of daarbij sprake was van een 'koude sanering'. De woordvoerder van Schoenenreus wil daar niets over kwijt: "Wij doen daar geen uitspraken over."
Eerder: Stichting onderzoekt Schoenenreus-faillissement & Schoenenreus lanceert mobiele website
Reacties 0