'M-commerce apps antwoord op showrooming'

Een op de vier Amerikanen gebruikt bij de aankoop van elektronische apparaten een app in plaats van advies te vragen van een medewerker. Dat blijkt uit onderzoek van Parks Associates.

Meer dan 25 procent van de shoppers gebruikt hun smartphone in de fysieke winkel om verder productinformatie in te winnen of de barcode te scannen. Vooral mensen die bij winkelketen Target shoppen (54 procent), gebruiken ten minste een m-commerce app tijdens hun koopproces. Bij Walmart deed 38 procent dat.

“Consumenten gebruiken hun apps en smartphones om hun shopping experience te vergroten”, zegt Jennifer Kent, senior analyst bij Parks Associates, in het onderzoeksrapport. Door de app ontstaat een andere interactie met retailers en merken, meent Kent.

Retailers moeten m-commerce apps omarmen, zowel die van zichzelf als van derden vindt Parks Associates. “Daarmee kunnen ze klanten een onderscheidende shopping experience bieden, waarmee ze kunnen concurreren op showrooming.”

Eerder: 'Webrooming populairder dan showrooming'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!